Thursday, May 7, 2009

7 Mei 2009...Hari paling menyentuh hati



Hari aku ada kelas petang, 4T ...OTW tu ada dua orang pelajar resah gelisah ...aku sibuk tanya2 ...ada apa ni ..cikgu boleh x kami nak jumpa kawan lama ...kejap aje ..Najwa dia nak pindah...Najwa...tiba2 hati aku tersentak ...diakah anak jagaan ku yang tidak pernah aku tatap wajahnya ? Dengan spontan , aku minta mereka bawa dia ke kelas.....Dengan lemah lembut , pintu di ketuk , senyuman yang manis terukir pada wajag gadis berbaju biru di depanku...Najwa? Tiba2 hatiku sayu , aku cuba mengawal perasaan ..namun sebak didada tidak dapat kutahan ...aku biarkan dia berjumpa rakan2nya ...kami sempat merakamkan foto kenangan ...walaupun aku tahu salah tapi peluang yang datang hanya sekali ini aje...Najwa , walaupun kita tidak sempat kenal , cikgu rasa dekat denganmu , cikgu doakan semoga dirimu sentiasa di rahmati...sejuk perut ibu yang mengandungkan Najwa.....terdetik di hati kenapa dia diuji disaat 2 dia ingin menikmati permulaan sebuah kehidupan...segala yang berlaku telah ditetapkan olehNya....

No comments:

Post a Comment